Kebaikan Buah Mata Kucing




Holla :) wahh panasnya petang ni >.< kalau dapat makan ABC tambah buah mata kucing kan sodap :D wahh heaven nya .alhamdulillah .tapi kalau nak makan ABC tu jgn lah makan byk2 pulak .nanti jatuh sakit kan susah  .ok now straight kpda tajuk utama perbicangan kita pada harini ini *dah mcm nak debate je .buah mata kucing ? dari mata kucing ke ? dan semestinya lah tidakkan .buah mata kucing ni warna perang , berbentuk bulat serta isi yang jernih .wahh sodapnyoo  :DD siapa yg xpenah tgk pkok buah mata kucing ? angkat  tangan !!! wahh ramainya yg angkt tngan .nah anis bg tgk mcm mna pokok mata kucing ni ya .



1) Menambah tenaga

Salah satu kandungan buah mata kucing adalah karbohidrat. Karbohidrat dikenali sebagai sumber tenaga kita dan dapat meningkatkan stamina kerana ia banyak mengandungi sukrosa, protein, lemak, glukosa, dan asam tartaric. Oleh kerana itu buah ini juga baik untuk ibu hamil yang lemah atau selepas bersalin, tetapi dalam jumlah yang tidak berlebihan.



2) Mengubati penyakit berkaitan perut dan tubuh 
Buah mata kucing boleh dijadikan ubat untuk sakit perut yang berfungsi untuk pencernaan, mengurangkan suhu badan khususnya ketika demam dan membunuh cacing di dalam perut. Selain itu, ia juga sebagai penawar racun. Air daripada isi buah mata kucing yang dikeringkan merupakan penyegar dan ubat untuk insomnia, kelelahan kronik, perasaan lemah, dan tidak ada nafsu makan.
credit : aynora nur

#makan mata kucing smbil tnggu RunningMan TV2 4.00ptg :)

6 comments:

Assalamualaikum ^,^ terima kasih sebab singgah kat blog saya dan silalah komen 2-3 patah perkataan :D

I LOVE BLOG QUEEN TYPO